20 Ağustos 2014 Çarşamba

Bilgi bilgiyi söker :)

Merhaba arkadaşlar,

 Uzun bir aradan sonra tekrar Hayata ve Biyoinformatik'e dair paylaşımlar yapmak için sabırsızlanıyorum :) Fakat öncelikle bu kadar zamandır neler yaptığımı kısaca özetlemek isterim belki fazlasıyla yoğun geçmemiş gibi gözükse de bilimin ne kadar da ayrıntı gerektirdiğini ve fazlasıyla sabır istediğini bu süreç içinde gördüm.

 Genkök'te yaz stajımı bitirdikten hemen sonra okulumun açmış olduğu yaz okulunda almam gereken 3 tane dersim vardı.Bunlar; Evrim, Ekoloji ve seçmeli ders olan Popülasyon Genetik'i dersleriydi.Evrim ve Ekoloji dersi için geçen hafta girmiş olduğum vize sınavlarından ortalama bir not alsam da beni bu süreç'te yoran en çok Popülasyon Genetik'i dersinde yazmam gereken bir Tarama Makalesi(Review Article) idi. Daha önce hiç makale yazmadığımdan nasıl başlamam gerektiği hakkında hiçbir fikrim yoktu.Daha sonradan hocamın beni yönlendirmesiyle makaleyi bir şekilde ilgi alanım olan Biyoinformatik'e getirdik.Fakat yine benim Genetik hele ki Popülasyon Genetik'i hakkındaki yetersiz bilgim yüzünden uzun bir süre düşünmek zorunda kaldım.Bu zaman diliminde aklıma bir popülasyonun görüntülenmesinden , Bayes Teoremi'nin Popülasyon Genetik içinde kullanılmasına gibi buna benzer farklı derleme fikirleri girerek birkaç araştırma yaptım ve benim gerçekten bu konu hakkında fazlasıyla Genetik ve İstatistik çalışmam gerektiğine karar verdim.Çünkü bir derleme yapabilmeniz için öncelikle o konu hakkında genel ve detaylı bir bilgiyle nasıl doğru makale taraması yapabileceğinizi bilmeniz gerekiyordu.Sonra, ödevi vermem için gereken zaman kısıtlaması nedeniyle bütün bunlardan vazgeçerek kolay'a kaçtım ve Popülasyon Genetik için kullanılan 9 tane çok amaçlı bilgisayar programları hakkında bir derleme yaptım :) Şimdi son halini hazırlayıp bu hafta ya da haftaya sunumunu yapacağım.Bu nedenle takip edemediğim ve de biraz uzak kaldığım Biyoinformatik çalışmalarıma yakında geri döneceğim ve paylaşımlara devam edeceğim.

 Bunların yanında hayata dair şunu gördüm ki; ne kadar öğrenmeye çalışırsanız bilgi denen gerçek sizi sürekli kendine aç bırakacaktır ve peşinden sürükleyecektir, bu nedenle sabırlı olup ayrıntılara dikkat etmelisiniz. ;)


Eğlenerek,öğrenerek ve üreterek yaşamanız dileğiyle :)

Görüşmek üzere,

Ceyhun ERCAN





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder