3 Temmuz 2014 Perşembe

Biyoinformatik'te Kaynak


Merhaba Arkadaşlar,

 Bu zamana kadar bahsettiklerimin Biyoinformatik ile pek alakasını kuramadığınızı buradan duyuyor gibiyim :) Fakat biyoinformatik gibi geniş çaplı bir alanda kendinizi geliştirmek isteyip bodoslama dalarsanız :) sonradan hevesiniz kırılabilir ve canınız sıkılabilir.Benim bu alanla ilgilenen arkadaşlarda gerekli duyduğum kişisel altyapıyı oluşturmak ve olayı bütünüyle kavrayabilmek için önceki yazılarımda bunlar hakkında kısa bilgileri sizlerle paylaştım yine de sorunuz olursa çekinmeden bana mail atabilirsiniz.

 Bugün özellikle değinmek istediğim sıkıntısını bu alanda çok çektiğimiz bir konu var ; kaynak yetersizliği.Bildiğiniz üzere temel bilimlerin hemen hemen hepsinde türkçe kaynak bulmak çok zor ya da çevrilmiş metinlerden de verim almak bir o kadar zor olabiliyor.Bu yüzden Biyoinformatik için kendinizi öncelikle ingilizce de geliştirmeniz özelliklede genetik ve bilgisayar teknik terimlerini anlayabilecek derecede bilmeniz gerekiyor yoksa işiniz fazlasıyla zorlaşıyor.Ben ilk başladığım
zamanlar üniversitemizin kütüphanesinde bir tane türkçe kaynak bulabilmiştim oda sekans karşılaştırma(Sequence Alignment) metodları ile ilgili bir kitaptı, geri kalanı ise az sayıda ingilizce temel Biyoinformatik bilgisi olan kaynaklardı ve geçişte bayağı bir zorlanma çekmiştim.Sonrasında eğer az da olsa terimlere alışıksanız ve dilin yapısını biliyorsanız çok fazla zorlanmadan aşina olabilirsiniz.Diğer bir yönden de bu alandaki güncel konuları takip edip bunlardan haberdar olmanız bunuda ilgili yayınları,siteleri vb. takip ederek çalışmak istediğiniz alanı da kısıtlayarak uzmanlaşmak için işinizi kolaylaştırabilirsiniz.Şimdilik bu kadar ve başlangıç olarak önerebileceğim kaynakları yazının sonunda paylaştım.

 Eğer bütün bunları yaptıysanız ve halen ne yapacağınız hakkında ufakta olsa bir fikriniz yoksa merak etmeyin ,zamanla biyoinformatikle daha fazla içli dışlı olduğunuzdan bütün bunlar kendiliğinden oluşacaktır.Bende bundan sonra yaşadığım tecrübelerden örnekler verip sizleri daha detaylı bilgilendireceğim.Çünkü biliyorum ki ; "Bilgi paylaştıkça çoğalır" :)

 Başlangıç için kitap ; "Bioinformatics for Dummies"
 Biyoinformatik haberleri için site  ; "Science Daily/Bioinformatic"

Eğlenerek,öğrenerek ve üreterek yaşamanız dileğiyle :)

Görüşmek üzere,

Ceyhun ERCAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder